fit worden op de trampoline

Het is tegenwoordig steeds populairder om gebruik te maken van een trampoline voor het sporten. Zo zijn er in de sportschool speciale groepslessen waar iedereen gebruikt maakt van zijn eigen trampoline. Gedurende de les voer je dan bewegingen uit wat je zou kunnen zien als dansen. Deze lessen worden dan ook meestal gedaan op muziek. Hoe zwaar de lessen zijn kan men zelf bepalen. Zo kan je er zelf voor kiezen hoe hard je springt, en hoe hoog je dus gaat. Natuurlijk is het leuk om deel te nemen aan deze lessen in de sportschool. Echter hebben veel mensen geen abonnement. Je kan dan natuurlijk een eigen trampoline kopen en zelf de oefeningen uitvoeren. Trampoline springen is heel gezond, we zullen enkel van de positieve aspecten toelichten in dit artikel.

 

Ten eerste is het belangrijk dat je met de oefeningen op de trampoline een grote hoeveelheid calorieën verbrand. Zo is gebleken dat een uur trampoline springen gelijk kan staan aan ongeveer 600 calorieën. Dit komt neer op ongeveer 10 calorieën per minuut en dat is natuurlijk ontzettend veel.

 

Verder zijn er nog meer positieve gevolgen van trampoline springen op je gezondheid. Zo zorgt de vering in de trampoline dat de impact van het sporten minder direct op je spieren eng gewrichten is. Hierdoor zal je niet zo snel blessures krijgen van trampolines springen.

 

Bij het springen train je onder andere je billen en je benen. Dat komt omdat je die natuurlijk gebruikt om de springbeweging te maken. Daarnaast is het belangrijk dat het eigenlijk niet echt sporten is, het is gewoon ontzettend leuk om te doen. Als je ervoor kiest om thuis de workout te doen moet je wel rekening houden met je eigen veiligheid. Om je veiligheid te waarborgen kan je bijvoorbeeld een trampoline met veiligheidsnet aanschaffen. Hierdoor kan je sporten met een veilig gevoel.

 

Bezoek de website voor meer informatie : Klik hier