Uwindex
Image default
Management

Low cost manufacturing business

Bij veel productiebedrijven is het nu rustiger vanwege de coronavirus pandemie. We kunnen van de bespaarde tijd profiteren om onze strategie te versterken, te beginnen met de vraag of we een productiebedrijf of een dienstverlener zijn. Productiebedrijven in de toeleveringsketen gebruiken technologie om diensten te verlenen. Zij verwerken halffabrikaten van klanten zonder materialen toe te voegen (zoals galvaniseren of verchromen), of assembleren materialen van klanten tot producten (zoals cosmetische verpakkingsapparatuur of assemblageapparatuur).

 

Ons ingebakken beeld van dienstverleners is dat de producten die zij leveren immaterieel zijn, zoals B. het maaien van het gazon, facturering, of het verzenden van pakketten. Productiebedrijven daarentegen leveren tastbare zaken: fietsen, raamkozijnen en kogellagers. Maar deze scheiding is niet gemakkelijk. Een bedrijf dat schoenen op maat maakt: is het een dienst (meten, op maat maken) of een fabrikant (schoenen)? Hangt het af van de technologie (hoeveel wordt er op maat gemaakt) of van de facturering (schoenen of maatwerk)?

Waar dit belangrijk wordt, is niet de technologie die we kiezen of de manier waarop we factureren, maar het gezichtspunt van het bedrijf. Als we onszelf zien als een productiebedrijf, kijk dan naar de industrie voor nieuwe ideeën en benaderingen. Six Sigma, ISO, Digitale Fabriek: Oplossingen om de efficiëntie te verhogen, de productkwaliteit te verbeteren en de kosten te verlagen. Als we onszelf echter zien als een dienstverlener, verwachten we verbeteringen van onze klanten. Hoe creëren we toegevoegde waarde voor onze klanten? Begrijpen en meten wij wat onze klanten van ons verwachten? Communiceren wij duidelijk onze kernwaarden naar onze klanten?

Waar letten klanten op bij het inhuren van een leverancier: Zijn we eerlijk en open over prijzen? Hoe gaan we om met klachten? Doen we wat we zeggen? Voor beide standpunten valt iets te zeggen. Een efficiënt productiebedrijf werkt kosteneffectief en is gericht op product- en levertijd. Dienstverleners richten zich op klanttevredenheid. Maar als we onze klanten niet tevreden kunnen houden, dan is er geen efficiëntie.

Deze website is een prima plek om te beginnen als u daarmee aan de slag wilt. De websites van veel leveranciers bevatten uitgebreide machinelijsten: dat is wie we zijn en wat we kunnen – maar alles wordt bekeken vanuit een productiestandpunt. Foto’s van producten en machines mogen niet ontbreken. Een andere benadering is het benadrukken van kernwaarden. We zien hier een mooi voorbeeld: een samenwerking aangaan. Leer hoe “persoonlijk”, “betrouwbaar” en “beschikbaar” verschillende aspecten van een dienst vertegenwoordigen. De nieuwe visie van een bedrijf hoeft niet ingewikkeld te zijn.

 

 

business management 

vacatures

auto verkopen

 

https://www.newbusinessmanagement.com/